KURS - matura podstawowa 2017/2018
W tym kursie omawiam wszystkie zagadnienia Centralnej Komisji Egzaminacyjnej wymagane do matury podstawowej.
Po przerobieniu tego kursu będziesz przygotowany do matury na 100%!
Kurs składa się z 62 części w których otrzymujesz 20 godzin najważniejszej wiedzy.
Każda część zawiera film wideo z dokładnym omówieniem teorii wraz z przykładami.
Dodatkowo każda część zawiera zestaw zadań z pełnymi rozwiązaniami wideo.
Kurs jest przygotowany specjalnie pod kątem nowej podstawy programowej do matury 2017/2018.
Każda część kursu zawiera dokładne omówienie jednej pozycji z podstawy programowej CKE.
Jeśli chcesz dokładnie zapoznać się z całą podstawą to kliknij poniższy przycisk.
Pokaż wymagania CKE
Wymagania CKE 1. Liczby rzeczywiste. Uczeń:
1)
przedstawia liczby rzeczywiste w różnych postaciach (np. ułamka zwykłego, ułamka dziesiętnego okresowego, z użyciem symboli pierwiastków, potęg);
2)
oblicza wartości wyrażeń arytmetycznych (wymiernych);
3)
posługuje się w obliczeniach pierwiastkami dowolnego stopnia i stosuje prawa działań na pierwiastkach;
4)
oblicza potęgi o wykładnikach wymiernych i stosuje prawa działań na potęgach o wykładnikach wymiernych;
5)
wykorzystuje podstawowe własności potęg (również w zagadnieniach związanych z innymi dziedzinami wiedzy, np. fizyką, chemią, informatyką);
6)
wykorzystuje definicję logarytmu i stosuje w obliczeniach wzory na logarytm iloczynu, logarytm ilorazu i logarytm potęgi o wykładniku naturalnym;
7)
oblicza błąd bezwzględny i błąd względny przybliżenia;
8)
posługuje się pojęciem przedziału liczbowego, zaznacza przedziały na osi liczbowej;
9)
wykonuje obliczenia procentowe, oblicza podatki, zysk z lokat (również złożonych na procent składany i na okres krótszy niż rok).
2. Wyrażenia algebraiczne. Uczeń:
1)
używa wzorów skróconego mnożenia na
(a±b)2 oraz
a2−b2 3. Równania i nierówności. Uczeń:
1)
sprawdza, czy dana liczba rzeczywista jest rozwiązaniem równania lub nierówności;
2)
wykorzystuje interpretację geometryczną układu równań pierwszego stopnia z dwiema niewiadomymi;
3)
rozwiązuje nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą;
4)
rozwiązuje równania kwadratowe z jedną niewiadomą;
5)
rozwiązuje nierówności kwadratowe z jedną niewiadomą;
6)
korzysta z definicji pierwiastka do rozwiązywania równań typu
x3=−8;
7)
korzysta z własności iloczynu przy rozwiązywaniu równań typu
x(x+1)(x−7)=0;
8)
rozwiązuje proste równania wymierne, prowadzące do równań liniowych lub kwadratowych, np.
x+1x+3=2,
x+1x=2x 4. Funkcje. Uczeń:
1)
określa funkcje za pomocą wzoru, tabeli, wykresu, opisu słownego;
2)
oblicza ze wzoru wartość funkcji dla danego argumentu. Posługuje się poznanymi metodami rozwiązywania równań do obliczenia, dla jakiego argumentu funkcja przyjmuje daną wartość;
3)
odczytuje z wykresu własności funkcji (dziedzinę, zbiór wartości, miejsca zerowe, maksymalne przedziały, w których funkcja maleje, rośnie, ma stały znak; punkty, w których funkcja przyjmuje w podanym przedziale wartość największą lub najmniejszą);
4)
na podstawie wykresu funkcji
y=f(x) szkicuje wykresy funkcji
y=f(x+a),
y=f(x)+a,
y=−f(x),
y=f(−x);
5)
rysuje wykres funkcji liniowej, korzystając z jej wzoru;
6)
wyznacza wzór funkcji liniowej na podstawie informacji o funkcji lub o jej wykresie;
7)
interpretuje współczynniki występujące we wzorze funkcji liniowej;
8)
szkicuje wykres funkcji kwadratowej, korzystając z jej wzoru;
9)
wyznacza wzór funkcji kwadratowej na podstawie pewnych informacji o tej funkcji lub o jej wykresie;
10)
interpretuje współczynniki występujące we wzorze funkcji kwadratowej w postaci kanonicznej, w postaci ogólnej i w postaci iloczynowej (o ile istnieje);
11)
wyznacza wartość najmniejszą i wartość największą funkcji kwadratowej w przedziale domkniętym;
12)
wykorzystuje własności funkcji liniowej i kwadratowej do interpretacji zagadnień geometrycznych, fizycznych itp. (także osadzonych w kontekście praktycznym);
13)
szkicuje wykres funkcji
f(x)=ax dla danego
a, korzysta ze wzoru i wykresu tej funkcji do interpretacji zagadnień związanych z wielkościami odwrotnie proporcjonalnymi;
14)
szkicuje wykresy funkcji wykładniczych dla różnych podstaw;
15)
posługuje się funkcjami wykładniczymi do opisu zjawisk fizycznych, chemicznych, a także w zagadnieniach osadzonych w kontekście praktycznym.
5. Ciągi. Uczeń:
1)
wyznacza wyrazy ciągu określonego wzorem ogólnym;
2)
bada, czy dany ciąg jest arytmetyczny lub geometryczny;
3)
stosuje wzór na
n-ty wyraz i na sumę
n początkowych wyrazów ciągu arytmetycznego;
4)
stosuje wzór na
n-ty wyraz i na sumę
n początkowych wyrazów ciągu geometrycznego.
6. Trygonometria. Uczeń:
1)
wykorzystuje definicje i wyznacza wartości funkcji sinus, cosinus i tangens kątów o miarach od
0∘ do
180∘;
2)
korzysta z przybliżonych wartości funkcji trygonometrycznych (odczytanych z tablic lub obliczonych za pomocą kalkulatora);
3)
oblicza miarę kąta ostrego, dla której funkcja trygonometryczna przyjmuje daną wartość (miarę dokładną albo - korzystając z tablic lub kalkulatora - przybliżoną);
4)
stosuje proste zależności między funkcjami trygonometrycznymi:
sin2α+cos2α=1,
tgα=sinαcosα oraz
sin(90∘−α)=cosα 5)
znając wartość jednej z funkcji: sinus lub cosinus, wyznacza wartości pozostałych funkcji tego samego kąta ostrego.
7. Planimetria. Uczeń:
1)
stosuje zależności między kątem środkowym i kątem wpisanym;
2)
korzysta z własności stycznej do okręgu i własności okręgów stycznych;
3)
rozpoznaje trójkąty podobne i wykorzystuje (także w kontekstach praktycznych) cechy podobieństwa trójkątów;
4)
korzysta z własności funkcji trygonometrycznych w łatwych obliczeniach geometrycznych, w tym ze wzoru na pole trójkąta ostrokątnego o danych dwóch bokach i kącie między nimi.
8. Geometria na płaszczyźnie kartezjańskiej. Uczeń:
1)
wyznacza równanie prostej przechodzącej przez dwa dane punkty (w postaci kierunkowej lub ogólnej);
2)
bada równoległość i prostopadłość prostych na podstawie ich równań kierunkowych;
3)
wyznacza równanie prostej, która jest równoległa lub prostopadła do prostej danej w postaci kierunkowej i przechodzi przez dany punkt;
4)
oblicza współrzędne punktu przecięcia dwóch prostych;
5)
wyznacza współrzędne środka odcinka;
6)
oblicza odległość dwóch punktów;
7)
znajduje obrazy niektórych figur geometrycznych (punktu, prostej, odcinka, okręgu, trójkąta itp.) w symetrii osiowej względem osi układu współrzędnych i symetrii środkowej względem początku układu.
9. Stereometria. Uczeń:
1)
rozpoznaje w graniastosłupach i ostrosłupach kąty między odcinkami (np. krawędziami, krawędziami i przekątnymi, itp.), oblicza miary tych kątów;
2)
rozpoznaje w graniastosłupach i ostrosłupach kąt między odcinkami i płaszczyznami (między krawędziami i ścianami, przekątnymi i ścianami), oblicza miary tych kątów;
3)
rozpoznaje w walcach i w stożkach kąt między odcinkami oraz kąt między odcinkami i płaszczyznami (np. kąt rozwarcia stożka, kąt między tworzącą a podstawą), oblicza miary tych kątów;
4)
rozpoznaje w graniastosłupach i ostrosłupach kąty między ścianami;
5)
określa, jaką figurą jest dany przekrój prostopadłościanu płaszczyzną;
6)
stosuje trygonometrię do obliczeń długości odcinków, miar kątów, pól powierzchni i objętości.
10. Elementy statystyki opisowej. Teoria prawdopodobieństwa i kombinatoryka. Uczeń:
1)
oblicza średnią ważoną i odchylenie standardowe zestawu danych (także w przypadku danych odpowiednio po grupowanych), interpretuje te parametry dla danych empirycznych;
2)
zlicza obiekty w prostych sytuacjach kombinatorycznych, niewymagających użycia wzorów kombinatorycznych, stosuje regułę mnożenia i regułę dodawania;
3)
oblicza prawdopodobieństwa w prostych sytuacjach, stosując klasyczną definicję prawdopodobieństwa.
Matura podstawowa - kurs - część 1 z 62 - liczby rzeczywiste
Założenia programowe: Uczeń przedstawia liczby rzeczywiste w różnych postaciach (np. ułamka zwykłego, ułamka dziesiętnego okresowego, z użyciem symboli pierwiastków, potęg).
Czas nagrania: 29 min.
Matura podstawowa - kurs - część 2 z 62 - wyrażenia arytmetyczne
Założenia programowe: Uczeń oblicza wartości wyrażeń arytmetycznych (wymiernych).
Czas nagrania: 15 min.
Matura podstawowa - kurs - część 3 z 62 - działania na pierwiastkach
Założenia programowe: Uczeń posługuje się w obliczeniach pierwiastkami dowolnego stopnia i stosuje prawa działań na pierwiastkach.
Czas nagrania: 16 min.
Matura podstawowa - kurs - część 4 z 62 - potęgi o wykładniku wymiernym
Założenia programowe: Uczeń oblicza potęgi o wykładnikach wymiernych i stosuje prawa działań na potęgach o wykładnikach wymiernych.
Czas nagrania: 20 min.
Matura podstawowa - kurs - część 5 z 62 - własności potęg
Założenia programowe: Uczeń wykorzystuje podstawowe własności potęg (również w zagadnieniach związanych z innymi dziedzinami wiedzy, np. fizyką, chemią, informatyką).
Czas nagrania: 16 min.
Matura podstawowa - kurs - część 6 z 62 - logarytmy
Założenia programowe: Uczeń wykorzystuje definicję logarytmu i stosuje w obliczeniach wzory na logarytm iloczynu, logarytm ilorazu i logarytm potęgi o wykładniku naturalnym.
Czas nagrania: 17 min.
Matura podstawowa - kurs - część 7 z 62 - błąd bezwzględny i względny pomiaru
Założenia programowe: Uczeń oblicza błąd bezwzględny i błąd względny przybliżenia.
Czas nagrania: 12 min.
Matura podstawowa - kurs - część 8 z 62 - przedziały liczbowe
Założenia programowe: Uczeń posługuje się pojęciem przedziału liczbowego, zaznacza przedziały na osi liczbowej.
Czas nagrania: 15 min.
Matura podstawowa - kurs - część 9 z 62 - procenty, podatki i zysk z lokat
Założenia programowe: Uczeń wykonuje obliczenia procentowe, oblicza podatki, zysk z lokat (również złożonych na procent składany i na okres krótszy niż rok).
Czas nagrania: 20 min.
Blok II - Wyrażenia algebraiczne
Matura podstawowa - kurs - część 10 z 62 - wzory skróconego mnożenia
Założenia programowe: Uczeń używa wzorów skróconego mnożenia na
(a±b)2 oraz
a2−b2.
Czas nagrania: 21 min.
Blok III - Równania i nierówności
Matura podstawowa - kurs - część 11 z 62 - równania i nierówności
Założenia programowe: Uczeń sprawdza, czy dana liczba rzeczywista jest rozwiązaniem równania lub nierówności.
Czas nagrania: 15 min.
Matura podstawowa - kurs - część 12 z 62 - interpretacja geometryczna układu równań
Założenia programowe: Uczeń wykorzystuje interpretację geometryczną układu równań pierwszego stopnia z dwiema niewiadomymi.
Czas nagrania: 21 min.
Matura podstawowa - kurs - część 13 z 62 - nierówności liniowe
Założenia programowe: Uczeń rozwiązuje nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą.
Czas nagrania: 14 min.
Matura podstawowa - kurs - część 14 z 62 - równania kwadratowe
Założenia programowe: Uczeń rozwiązuje równania kwadratowe z jedną niewiadomą.
Czas nagrania: 22 min.
Matura podstawowa - kurs - część 15 z 62 - nierówności kwadratowe
Założenia programowe: Uczeń rozwiązuje nierówności kwadratowe z jedną niewiadomą.
Czas nagrania: 32 min.
Matura podstawowa - kurs - część 16 z 62 - równania 3-ego stopnia
Założenia programowe: Uczeń korzysta z definicji pierwiastka do rozwiązywania równań typu
x3=−8.
Czas nagrania: 11 min.
Matura podstawowa - kurs - część 17 z 62 - postać iloczynowa
Założenia programowe: Uczeń korzysta z własności iloczynu przy rozwiązywaniu równań typu
x(x+1)(x−7)=0.
Czas nagrania: 10 min.
Matura podstawowa - kurs - część 18 z 62 - równania wymierne
Założenia programowe: Uczeń rozwiązuje proste równania wymierne, prowadzące do równań liniowych lub kwadratowych, np.
x+1x+3=2,
x+1x=2x.
Czas nagrania: 15 min.
Blok IV - Funkcje
Matura podstawowa - kurs - część 19 z 62 - funkcje
Założenia programowe: Uczeń określa funkcje za pomocą wzoru, tabeli, wykresu, opisu słownego.
Czas nagrania: 15 min.
Matura podstawowa - kurs - część 20 z 62 - wartości funkcji
Założenia programowe: Uczeń oblicza ze wzoru wartość funkcji dla danego argumentu. Posługuje się poznanymi metodami rozwiązywania równań do obliczenia, dla jakiego argumentu funkcja przyjmuje daną wartość.
Czas nagrania: 16 min.
Matura podstawowa - kurs - część 21 z 62 - odczytywanie z wykresu funkcji
Założenia programowe: Uczeń odczytuje z wykresu własności funkcji (dziedzinę, zbiór wartości, miejsca zerowe, maksymalne przedziały, w których funkcja maleje, rośnie, ma stały znak; punkty, w których funkcja przyjmuje w podanym przedziale wartość największą lub najmniejszą).
Czas nagrania: 37 min.
Matura podstawowa - kurs - część 22 z 62 - przekształcenia wykresów funkcji
Założenia programowe: Uczeń na podstawie wykresu funkcji
y=f(x) szkicuje wykresy funkcji
y=f(x+a),
y=f(x)+a,
y=−f(x),
y=f(−x).
Czas nagrania: 16 min.
Matura podstawowa - kurs - część 23 z 62 - wykres funkcji liniowej
Założenia programowe: Uczeń rysuje wykres funkcji liniowej, korzystając z jej wzoru.
Czas nagrania: 13 min.
Matura podstawowa - kurs - część 24 z 62 - wzór funkcji liniowej
Założenia programowe: Uczeń wyznacza wzór funkcji liniowej na podstawie informacji o funkcji lub o jej wykresie.
Czas nagrania: 17 min.
Matura podstawowa - kurs - część 25 z 62 - współczynniki funkcji liniowej
Założenia programowe: Uczeń interpretuje współczynniki występujące we wzorze funkcji liniowej.
Czas nagrania: 17 min.
Matura podstawowa - kurs - część 26 z 62 - wykres funkcji kwadratowej
Założenia programowe: Uczeń szkicuje wykres funkcji kwadratowej, korzystając z jej wzoru.
Czas nagrania: 26 min.
Matura podstawowa - kurs - część 27 z 62 - wzór funkcji kwadratowej
Założenia programowe: Uczeń wyznacza wzór funkcji kwadratowej na podstawie pewnych informacji o tej funkcji lub o jej wykresie.
Czas nagrania: 28 min.
Matura podstawowa - kurs - część 28 z 62 - wzór funkcji kwadratowej
Założenia programowe: Uczeń interpretuje współczynniki występujące we wzorze funkcji kwadratowej w postaci kanonicznej, w postaci ogólnej i w postaci iloczynowej (o ile istnieje).
Czas nagrania: 19 min.
Matura podstawowa - kurs - część 29 z 62 - wartości ekstremalne funkcji kwadratowej
Założenia programowe: Uczeń wyznacza wartość najmniejszą i wartość największą funkcji kwadratowej w przedziale domkniętym.
Czas nagrania: 28 min.
Matura podstawowa - kurs - część 30 z 62 - funkcja liniowa i kwadratowa w praktyce
Założenia programowe: Uczeń wykorzystuje własności funkcji liniowej i kwadratowej do interpretacji zagadnień geometrycznych, fizycznych itp. (także osadzonych w kontekście praktycznym).
Czas nagrania: 28 min.
Matura podstawowa - kurs - część 31 z 62 - wielkości odwrotnie proporcjonalne
Założenia programowe: Uczeń szkicuje wykres funkcji
f(x)=ax dla danego
a, korzysta ze wzoru i wykresu tej funkcji do interpretacji zagadnień związanych z wielkościami odwrotnie proporcjonalnymi.
Czas nagrania: 21 min.
Matura podstawowa - kurs - część 32 z 62 - funkcja wykładnicza
Założenia programowe: Uczeń szkicuje wykresy funkcji wykładniczych dla różnych podstaw.
Czas nagrania: 17 min.
Matura podstawowa - kurs - część 33 z 62 - praktyczne zastosowania funkcji wykładniczej
Założenia programowe: Uczeń posługuje się funkcjami wykładniczymi do opisu zjawisk fizycznych, chemicznych, a także w zagadnieniach osadzonych w kontekście praktycznym.
Czas nagrania: 17 min.
Blok V - Ciagi
Matura podstawowa - kurs - część 34 z 62 - wzór ogólny ciągu
Założenia programowe: Uczeń wyznacza wyrazy ciągu określonego wzorem ogólnym.
Czas nagrania: 29 min.
Matura podstawowa - kurs - część 35 z 62 - ciąg arytmetyczny i geometryczny
Założenia programowe: Uczeń bada, czy dany ciąg jest arytmetyczny lub geometryczny.
Czas nagrania: 32 min.
Matura podstawowa - kurs - część 36 z 62 - ciąg arytmetyczny
Założenia programowe: Uczeń stosuje wzór na
n-ty wyraz i na sumę
n początkowych wyrazów ciągu arytmetycznego.
Czas nagrania: 31 min.
Matura podstawowa - kurs - część 37 z 62 - ciąg geometryczny
Założenia programowe: Uczeń stosuje wzór na
n-ty wyraz i na sumę
n początkowych wyrazów ciągu geometrycznego.
Czas nagrania: 27 min.
Blok VI - Trygonometria
Matura podstawowa - kurs - część 38 z 62 - trygonometria
Założenia programowe: Uczeń wykorzystuje definicje i wyznacza wartości funkcji sinus, cosinus i tangens kątów o miarach od
0∘ do
180∘.
Czas nagrania: 45 min.
Matura podstawowa - kurs - część 39 z 62 - trygonometria
Założenia programowe: Uczeń korzysta z przybliżonych wartości funkcji trygonometrycznych (odczytanych z tablic lub obliczonych za pomocą kalkulatora).
Czas nagrania: 10 min.
Matura podstawowa - kurs - część 40 z 62 - trygonometria
Założenia programowe: Uczeń oblicza miarę kąta ostrego, dla której funkcja trygonometryczna przyjmuje daną wartość (miarę dokładną albo - korzystając z tablic lub kalkulatora - przybliżoną).
Czas nagrania: 7 min.
Matura podstawowa - kurs - część 41 z 62 - trygonometria
Założenia programowe: Uczeń stosuje proste zależności między funkcjami trygonometrycznymi:
sin2α+cos2α=1,
tgα=sinαcosα oraz
sin(90∘−α)=cosα.
Czas nagrania: 17 min.
Matura podstawowa - kurs - część 42 z 62 - trygonometria
Założenia programowe: Uczeń znając wartość jednej z funkcji: sinus lub cosinus, wyznacza wartości pozostałych funkcji tego samego kąta ostrego.
Czas nagrania: 12 min.
Blok VII - Planimetria
Kąt środkowy i wpisany w okręgu - kurs - część 43 z 62
Założenia programowe: Uczeń stosuje zależności między kątem środkowym i kątem wpisanym.
Czas nagrania: 15 min.
Styczna do okręgu - kurs - część 44 z 62
Założenia programowe: Uczeń korzysta z własności stycznej do okręgu i własności okręgów stycznych.
Czas nagrania: 23 min.
Podobieństwo trójkątów - kurs - część 45 z 62
Założenia programowe: Uczeń rozpoznaje trójkąty podobne i wykorzystuje (także w kontekstach praktycznych) cechy podobieństwa trójkątów.
Czas nagrania: 24 min.
Prosta trygonometria w geometrii - kurs - część 46 z 62
Założenia programowe: Uczeń korzysta z własności funkcji trygonometrycznych w łatwych obliczeniach geometrycznych, w tym ze wzoru na pole trójkąta ostrokątnego o danych dwóch bokach i kącie między nimi.
Czas nagrania: 15 min.
Blok VIII - Geometria analityczna
Równanie prostej przechodzącej przez dwa punkty - kurs - część 47 z 62
Założenia programowe: Uczeń wyznacza równanie prostej przechodzącej przez dwa dane punkty (w postaci kierunkowej lub ogólnej).
Czas nagrania: 13 min.
Równoległość i prostopadłość prostych - kurs - część 48 z 62
Założenia programowe: Uczeń bada równoległość i prostopadłość prostych na podstawie ich równań kierunkowych.
Czas nagrania: 15 min.
Równanie prostej przechodzącej przez punkt - kurs - część 49 z 62
Założenia programowe: Uczeń wyznacza równanie prostej, która jest równoległa lub prostopadła do prostej danej w postaci kierunkowej i przechodzi przez dany punkt.
Czas nagrania: 10 min.
Punkt przecięcia dwóch prostych - kurs - część 50 z 62
Założenia programowe: Uczeń oblicza współrzędne punktu przecięcia dwóch prostych.
Czas nagrania: 9 min.
Środek odcinka - kurs - część 51 z 62
Założenia programowe: Uczeń wyznacza współrzędne środka odcinka.
Czas nagrania: 8 min.
Odległość dwóch punktów - kurs - część 52 z 62
Założenia programowe: Uczeń oblicza odległość dwóch punktów.
Czas nagrania: 13 min.
Symetria w geometrii analitycznej - kurs - część 53 z 62
Założenia programowe: Uczeń znajduje obrazy niektórych figur geometrycznych (punktu, prostej, odcinka, okręgu, trójkąta itp.) w symetrii osiowej względem osi układu współrzędnych i symetrii środkowej względem początku układu.
Czas nagrania: 21 min.
Blok IX - Stereometria
Stereometria - kąty między odcinkami - kurs - część 54 z 62
Założenia programowe: Uczeń rozpoznaje w graniastosłupach i ostrosłupach kąty między odcinkami (np. krawędziami, krawędziami i przekątnymi, itp.), oblicza miary tych kątów.
Czas nagrania: 25 min.
Stereometria - kąty między odcinkami i płaszczyznami - kurs - część 55 z 62
Założenia programowe: Uczeń rozpoznaje w graniastosłupach i ostrosłupach kąt między odcinkami i płaszczyznami (między krawędziami i ścianami, przekątnymi i ścianami), oblicza miary tych kątów.
Czas nagrania: 19 min.
Walec i stożek - kurs - część 56 z 62
Założenia programowe: Uczeń rozpoznaje w walcach i w stożkach kąt między odcinkami oraz kąt między odcinkami i płaszczyznami (np. kąt rozwarcia stożka, kąt między tworzącą a podstawą), oblicza miary tych kątów.
Czas nagrania: 22 min.
Stereometria - kąty między ścianami - kurs - część 57 z 62
Założenia programowe: Uczeń rozpoznaje w graniastosłupach i ostrosłupach kąty między ścianami.
Czas nagrania: 26 min.
Przekrój prostopadłościanu płaszczyzną - kurs - część 58 z 62
Założenia programowe: Uczeń określa, jaką figurą jest dany przekrój prostopadłościanu płaszczyzną.
Czas nagrania: 18 min.
Stereometria - podsumowanie - kurs - część 59 z 62
Założenia programowe: Uczeń stosuje trygonometrię do obliczeń długości odcinków, miar kątów, pól powierzchni i objętości.
Czas nagrania: 7 min.
Blok X - Statystyka, kombinatoryka i prawdopodobieństwo
Statystyka - kurs podstawowy - część 60 z 62
Założenia programowe: Uczeń oblicza średnią ważoną i odchylenie standardowe zestawu danych (także w przypadku danych odpowiednio po grupowanych), interpretuje te parametry dla danych empirycznych.
Czas nagrania: 19 min.
Kombinatoryka - kurs podstawowy - część 61 z 62
Założenia programowe: Uczeń zlicza obiekty w prostych sytuacjach kombinatorycznych, niewymagających użycia wzorów kombinatorycznych, stosuje regułę mnożenia i regułę dodawania.
Czas nagrania: 26 min.
Prawdopodobieństwo - kurs podstawowy - część 62 z 62
Założenia programowe: Uczeń oblicza prawdopodobieństwa w prostych sytuacjach, stosując klasyczną definicję prawdopodobieństwa.
Czas nagrania: 18 min.
KURS - matura podstawowa 2017/2018 (tu jesteś) Pokaż następne (15)